Dressyrtävling

Hej!

Igår var jag och Hugge iväg på en kvälls-dressyrtävling i Floby, en bit utanför Falköping. Vi hade starttid typ klockan 16.50 så eftersom jag slutade jobba klockan 13 var der direkt ut till stallet som gällde. Virre knoppade Hugge och det blev SUPER bra (som alltid;)). Lastningen gick bra och Hugge gick mer eller mindre rakt in:D

Väl i Floby hann vi kolla på ett ekipage innan vi skulle lasta ut, detta var lite för att försäkra sig om jag pluggat på rätt program;) Framridningen var vaaaarm och full av blinningar och annat skit och att sätta på sig den tjocka tävlingskavajen när man redan rann av svett kändes inte allt för lockande. Hugge kändes ganska spänd och VÄLDIGT seg på framridningen, jag var nog minst lika seg och spänd:P Nervös som faaan var jag.

När det var min tur fick jag inte rida in på banan och rida runt där innan jag fick startsignal, utan jag fick rida runt utanför. Hugge var lite rädd för domaren, men han gick förbi tillslut! Väl inne på banan så dog han mer eller mindre, så jag kunde inte sätta ngt tryck i honom och energin var väl inte det bästa, men Hugge gjorde allt jag bad honom om:) Det enda han vägrade göra var att gå förbi domaren, hahah, varenda gång vi var på den övre kortsidan gick han typ på tvären:P Måste verkligen träna på att få honom att gå förbi domare!

När jag var klar var jag ganska nöjd med ritten, även om jag vet att det kan gå sååå mycket bättre (varför kan man inte bara spela in en video hemma och skicka in till domaren?:P) men jag tyckte att jag red ganska noggrannt och jag fick ju inga supermissar (förutom kring domaren då, men jag var ju iaf jämn:P). Trodde att jag skulle få ungefär samma procent som förra gången, runt 50-55, men det visade sig att jag fick dryga 65% (64,8). Fick mest 7or och några 4or och 5or (missar) och det räckte till en tredje plats! WHAAAAT!? Väldigt chockad, men väldigt glad tog jag emot pris. Jag tror nog inte att jag fattat det än;) Jag tror att de var de fina knopparna som gjorde det! Hugge var sååå duktig!

Tack så mycket Virre som körde mig till tävlingen, fungerade som hästskötare och stöd och gjorde de fina knopparna! TACK♥

Idag ska hugge vara vila och ha det bra, detsamma gäller mig!




Peace!


Kommentarer
Postat av: Virre

Hihi....rodnar Grattis igen!! =)

2010-07-15 @ 10:05:51
Postat av: Sara-Linnea

Hej. Har en hel del begagnad hästutrustning till salu på min blogg, ta en titt vetja! Har allt från träns, benskydd, hjälmar och täcken. Alla produkterna är av välkända märken och i fint skick.



Mvh Sara-Linnéa

2010-07-22 @ 00:19:27
URL: http://hastsakersaljes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0