Tävlingen

hej!

Kom precis hem från stallet och ska nu sätta mig ner och läsa lite klinisk kemi som jag inte hunnit göra på hela helgen...

Tävlingen var trevlig även om det var en låååååång dag:P Jag red vid 11:46 och vi kom hem kl halv 8 typ... Jag är jätte nöjd med Hugin även om det inte gick så bra resultat mässigt:P Vi fick 55,33%. På framridningen var han jätte duktig! Han var avslappnad och verkligen mycket bättre än hur han har varit hemma de senaste veckorna. Väl inne på banan blev han väldigt spänd, domarbåset bestod av vita lakan som var uppspända på läktarn. Hugin gillade inte dessa alls:P hahha han vägrade gå förbi dem (det skulle fan inte jag heller gjort som häst), sen var ju staketet läskigt också:P Men han skötte sig jätte bra ändå, han gjorde allt jag bad honom om även om han var spänd och matt. Det jag blev riktigt glad över vad att vi fick en 7:a på v. galoppfattningen med omdömet "lydig fattning", detta var nog det jag var mest osäker på skulle gå, han är helt crazy ibland när jag gör dem hemma:P

Laget vann omgången och vi kom tvåa totalt:) Så Hugge fick pris och fick galoppera TVÅ ärovarv:D Han var sååå duktig och blev inte rädd för applåderna:D

Snyggast var han iaf;) Och ett stort tack till bästa medhjälparen Virre:)


Peace!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh vad roligt, grattis till att ni inte dog på den första tävlingen! ;)

Jag saknar dig massor, kan vi skypa imorgon? LOVE YOU!

2010-05-16 @ 19:36:35
URL: http://jowssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0