update

tjena:)

Tänkte uppdatera lite. Denna veckan har varit galet packad med saker och jag tänkte berätta lite om dem.

Jag hade bara skola måndag och tisdag, så de andra dagarna hade jag tid att göra lite andra saker för en gångs skull. I onsdags följde jag med virre till mariestad på terrängträning. Det var supervarmt och man är verkligen inte van vid sådan värme:) Men det var skönt att inte behöva frysa för en gångs skull;) Det gick jätte bra på träningen och Funny flög bokstavligt talat över alla hinder:D Hon är så cool den hästen.

På torsdagen var det dags för skoning. Sture kom och gav Hugge en fin pedikyr;) Vi testade classic roller på fram denna gången. Dessa ska underlätta överrullningen och vi får väl se hur det går, bra blev det iaf:) Tack Sture! Sedan åkte jag och Virre och hämtade hö hos vår bonde i sandhem (typ:P)

På fredagen var det dags för sadelprovningen:) Super-schyssta Virre ställde upp och körde mig och Hugge till östra svinhult, som visade sig vara väldigt svårt att hitta till... Inte skyltat någonstans och ja, vem har hört talas om östra svinhult!? Inte jag:P Men vi hittade tillslut och träffade Olof Ingdam igen;) Skön kille det där! Allt gick snabbt och smidigt och nu är jag sadellös i ca 2 veckor eftersom den är inne på korrigering. Det blir tömkörning, longering och kanske lite barbacka-ridning;) Det blir ju väldigt intressant:P

Lördagen var väldigt stressig, jag var tvungen att städa handla och lite senare på eftermiddagen kom malin förbi och vi gjorde en power point för redovisningen på måndag. Detta visade sig inte vara det lättaste. jag hade komplementsfaktor C3 och C4 och hon hade fibrinogen. Vi fick ihop ngt iaf. Sedan cyklade jag till stallet och longerade på en vaaaarm ridbana. Kom hem. Däckade i soffan.

Idag är det plugg för hela slanten. Ska väl dra till stallet vid fyratiden och tror nog jag rider lite barabacka på banan, ev lite trav och galopp om jag kan sitta kvar så länge;)

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0